SpongeBob SquarePants

By 7:18 AM , , , , ,

SpongeBob SquarePants 

Carton For All - SpongeBob SquarePants is an American animated television series created by marine biologists and animator Stephen Hillenburg for Nickelodeon. The series tells the adventures and efforts of characters and friends who are in a fictional underwater city called Bikini Bottom. The series' popularity has made it a media franchise, and has become the highest rated series ever airing on Nickelodeon, and the most distributed property of MTV Networks. At the end of 2017, media franchises generated $ 13 billion in merchandising sales for Nickelodeon.

Many ideas for this series come from unpublished educational comic books entitled The Intertidal Zone, which Hillenburg made in 1989. He began developing SpongeBob SquarePants on a television series in 1996 for the cancellation of Rocko's Modern Life, and turned to Tom Kenny, who had worked with him in the series, to voice the title character. SpongeBob will initially be named SpongeBoy, and the series is called SpongeBoy Ahoy! But then the two were changed, because the name was trademarked.

Nickelodeon previewed the series in the United States on May 1, 1999, after television shows from the 1999 Kids' Choice Awards. The series officially aired on July 17, 1999. It has received worldwide praise since its premiere and gained great popularity in its second season. A feature film, The SpongeBob SquarePants Movie, was released in theaters on November 19, 2004, and the sequel was released on February 6, 2015. In 2017, the series began airing the eleventh season and was updated for the twelfth season on May 5. , 2017.

The series has won numerous awards, including six Annie Awards, eight Golden Reel Awards, four Emmy Awards, 15 Kids' Choice Awards, and two BAFTA Children's Awards. Despite its widespread popularity, the series has been involved in several public controversies, including those centered on speculation about the sexual orientation SpongeBob intended. In 2011, the newly described fungal species, Spongiforma squarepantsii, was named after the cartoon character. A Broadway-based musical drama opened in 2017 to get extraordinary praise.





SpongeBob SquarePants adalah serial televisi animasi Amerika yang dibuat oleh ahli biologi kelautan dan animator Stephen Hillenburg untuk Nickelodeon. Serial ini mengisahkan petualangan dan upaya dari karakter dan teman-temannya yang berada di kota bawah laut fiktif bernama Bikini Bottom. Popularitas serial ini 'telah membuatnya menjadi waralaba media, serta menjadi serial dengan nilai tertinggi yang pernah mengudara di Nickelodeon, dan properti yang paling terdistribusi dari MTV Networks. Pada akhir 2017, waralaba media telah menghasilkan $ 13 miliar dalam penjualan merchandising untuk Nickelodeon.

Banyak ide untuk seri ini berasal dari buku komik pendidikan yang tidak diterbitkan berjudul The Intertidal Zone, yang dibuat Hillenburg pada tahun 1989. Dia mulai mengembangkan SpongeBob SquarePants ke dalam sebuah serial televisi pada tahun 1996 atas pembatalan Kehidupan Modern Rocko, dan beralih ke Tom Kenny, yang telah bekerja dengannya dalam serial itu, untuk menyuarakan karakter judul. SpongeBob awalnya akan diberi nama SpongeBoy, dan seri itu disebut SpongeBoy Ahoy ! Tetapi kemudian keduanya diubah, karena nama itu sudah bermerek dagang.

Nickelodeon mengadakan pratinjau untuk seri di Amerika Serikat pada 1 Mei 1999, setelah penayangan televisi dari 1999 Kids 'Choice Awards. Serial ini resmi ditayangkan pada 17 Juli 1999. Ini telah menerima pujian di seluruh dunia sejak premiernya dan mendapatkan popularitas besar pada musim keduanya. Sebuah film fitur, The SpongeBob SquarePants Movie, dirilis di bioskop pada 19 November 2004, dan sekuelnya dirilis pada 6 Februari 2015. Pada tahun 2017, seri ini mulai menayangkan musim ke sebelas dan diperbarui untuk musim kedua belas pada 5 Mei. , 2017.

Serial ini telah memenangkan berbagai penghargaan, termasuk enam Annie Awards, delapan Golden Reel Awards, empat Emmy Awards, 15 Kids 'Choice Awards, dan dua BAFTA Children's Awards. Meskipun popularitasnya meluas, serial ini telah terlibat dalam beberapa kontroversi publik, termasuk yang berpusat pada spekulasi mengenai orientasi seksual yang dimaksudkan SpongeBob. Pada tahun 2011, spesies jamur yang baru dideskripsikan, Spongiforma squarepantsii, dinamai sesuai karakter judul kartun tersebut. Sebuah drama musikal Broadway berdasarkan seri dibuka pada tahun 2017 untuk mendapat pujian luar biasa.

You Might Also Like

0 comments