Catwoman

By 6:13 AM , , , , ,

World Cartoon

Catwoman


World Cartoon - Catwoman – Catwoman is an anti hero and a fictional character associated with Batman. The antagonist character was created by Bob Kane and Bill Finger, partially inspired by Kane's cousin, Ruth Steel. Kane, a frequent movie goer, also mentioned that Jean Harlow was a model for the design.

Since the 1990s, Catwoman has been featured in an eponymous series that cast her as an antihero classy cat burglar rather than a villain. The character has been one of Batman's most enduring love interests.

Batman's creator, Bob Kane, was a great movie fan and his love for film provided the impetus for several Batman characters, among them, Catwoman. She was primarily inspired by Hedy Lamarr and partially inspired by 1930s film star Jean Harlow who at Kane's then-early and seemed to personify feminine pulchritude at its most sensuous." Wanting to give his Batman comic books sex appeal and someone who could appeal to female readers as a female Batman, Kane and writer Bill Finger created a "friendly foe who committed crimes but was also a romantic interest in Batman's rather sterile life." She was meant to be a love interest and to engage Batman in a chess game with him trying to reform her. At the same time, this character was meant to be different from other Batman villains like the Joker in that she was never a killer or evil.

As for using cat imagery with their Catwoman, Kane states he and Finger saw cats as "kind of the antithesis of bats."

Catwoman World Cartoon Catwoman. Catwoman adalah anti hero, memiliki karakter fiksi yang berhubungan dengan Batman. Karakter antagonis Catwoman diciptakan oleh Bob Kane dan Bill Finger. Sebagian inspirasinya berasal dari sepupu Kane, Ruth Baja. Kane, film bioskop yang sering, juga menyebutkan bahwa Jean Harlow adalah model untuk desain.

Sejak 1990-an, Catwoman telah tampil dalam sebuah serial eponymous yang melemparkan dia sebagai pencuri antihero kucing berkelas melebihi penjahat. Karakter telah menjadi salah satu kepentingan yang paling abadi cinta Batman.

Pencipta Batman, Bob Kane, adalah penggemar film besar dan cintanya untuk film memberikan dorongan untuk karakter Batman beberapa di antaranya, Catwoman. Dia terutama terinspirasi oleh Hedy Lamarr dan sebagian terinspirasi oleh 1930-an bintang film Jean Harlow yang pada saat itu-awal Kane dan tampaknya untuk mewujudkan kecantikan feminin paling sensual yang "Ingin memberikan nya Batman buku komik daya tarik seks dan seseorang yang bisa menarik bagi perempuan. Pembaca sebagai Batman perempuan, Kane dan penulis Finger Bill menciptakan "musuh ramah yang melakukan kejahatan, tetapi juga minat romantis dalam kehidupan Batman agak steril." Dia dimaksudkan untuk menjadi cinta bunga dan untuk terlibat Batman dalam permainan catur dengan dia berusaha mereformasi dirinya. pada saat yang sama, karakter ini dimaksudkan untuk menjadi berbeda dari penjahat Batman lainnya seperti Joker dalam bahwa dia tidak pernah seorang pembunuh atau jahat.

Seperti menggunakan citra kucing dengan Catwoman mereka, Kane menyatakan ia dan Finger melihat kucing sebagai "semacam antitesis dari kelelawar."

You Might Also Like

0 comments